
Brightfiber en MARTAN lanceren eerste iconische circulaire knitwear-lijn
by Folkert van der Molen on november 13, 2025 at 2:20 pm
Op donderdag 20 november lanceren circulair textielproducent Brightfiber en high-end kledingmerk MARTAN de eerste echte duurzame en circulaire knitwear-lijn tijdens een pop-up in Amsterdam. Deze baanbrekende collectie markeert een belangrijk moment voor duurzame mode in Nederland: de introductie van hoogwaardige knitwear gemaakt van lokaal gerecycled katoen. Brightfiber pionier in circulaire garens De nieuwe knitwear-lijn is het

Dankzij Nederlandse startup is circulaire mode nu prijstechnisch concurrerend op de Britse markt
by Folkert van der Molen on november 13, 2025 at 7:52 am
Het in Nederland gevestigde Fibre to Fibre heeft zijn activiteiten uitgebreid naar het Verenigd Koninkrijk en introduceert zijn kostenefficiënte circulaire textieloplossing aan Britse fashionmerken die op zoek zijn naar duurzamere alternatieven. Met een gevestigde klantenbasis in Europa is deze stap een logische volgende stap om textielafval verder te verminderen. Duurzame mode toegankelijker gemaakt In een

Green Friday: Dille & Kamille vervangt klantenservice door Plantenservice
by Folkert van der Molen on november 13, 2025 at 7:21 am
Waar vele merken stunten met kortingen, sluit Dille & Kamille op Black Friday opnieuw al haar winkels en webshops. Het merk kiest bewust voor Green Friday, een positief alternatief voor Black Friday. Niet kopen en consumeren, maar zaaien en vergroenen staan deze dag centraal bij Dille & Kamille. Geen klantenservice maar Plantenservice Dit jaar lanceert

6 op de 10 Nederlanders voelt zich verantwoordelijk voor recycling lege drankblikjes
by Folkert van der Molen on november 12, 2025 at 10:55 am
61 procent van de Nederlanders zegt zich verantwoordelijk te voelen voor het recyclen van lege drankblikjes. Toch is er volgens het internationale initiatief Every Can Counts nog volop werk aan de winkel om kennis en bewustzijn over aluminiumrecycling te vergroten. Uit hetzelfde onderzoek blijkt namelijk dat Nederlanders aluminium blikjes, vergeleken met glas, plastic en karton,

by Folkert van der Molen on november 12, 2025 at 7:37 am
De realisatie van de eerste open circulaire werkplaats van Zwolle gaat van start. De crowdfundingcampagne van Roestug heeft haar streefbedrag behaald, waarmee de bouw van de innovatieve werkplaats in de Makersfabriek officieel van start gaat. De nieuwe werkplaats van meer dan 200 m2 wordt een toegankelijke plek waar iedereen zelf aan de slag kan met